Custom Search

Monday, June 1, 2009

opocot.. stadium terengganu runtuh.. hehe


KUALA TERENGGANU: Sebahagian bumbung Stadium Sultan Mizan di Kompleks Sukan Gong Badak, di sini, yang baru setahun digunakan, runtuh jam 9.30 pagi tadi. Runtuhan itu tidak menyebabkan kehilangan nyawa tetapi sebuah kereta dan empat motosikal yang diletakkan di sekitar stadium itu ranap. Runtuhan itu membabitkan bumbung sepanjang 80 meter meliputi kawasan grandstand termasuk pentas diRaja.




KUALA TERENGGANU: Sebahagian bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang bernilai RM280 juta di Kompleks Sukan Gong Badak di sini yang baru setahun digunakan, runtuh pada jam 9.30 pagi tadi.

Bagaimanapun, Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Terengganu, Penguasa Kanan Bomba 1, Pauzan Ahmad, berkata tiada kemalangan jiwa dilaporkan tetapi runtuhan itu menyebabkan sebuah kereta dan tiga motosikal serta sebuah jentera berat yang diletakkan di sekitar stadium itu ranap.

"Kami mendapat maklumat pada jam 9.45 pagi dan tiga jentera yang bergegas ke tempat kejadian sampai tujuh minit kemudian dan terus membuat penilaian bagi memastikan tiada mangsa terperangkap dan menentukan adakah akan berlaku lagi runtuhan," katanya ditemui di tempat kejadian.




sumber--berita harian online


--- sbelum ni.. ade la jgk kwn2 aku yg cakap bumbung die bocor la.. x cukup kuat la.. haa.. betul la tu... tp, kan bahaye kalau die runtuh time2 org main boling.. kalau lah org tu ade sakit jantung ke... lagi la teruk... tu la... mmg kemajuan tu penting.. tp kemajuan tanpa planning yg betul mmg akan menyusahkan.. kan3.. stadium tu mungkin dipercepatkan sbb sukma tu... jd diorg x buat dgn teliti.. main nak cepat je... karang kalau de org bleh sakit sape nak jawab.. nasib mase tu x de acare yg melibatkan kehadiran sultan.. kalau x.. sape nak jawab... tu kesusahan tahap tinggi tu..... hmmmm....

7 comments:

Anonymous said...

tu camne cite la masjid kristal tu... aish...

Zulhilmi, Raja said...

Takkan stadium ni pun Samy Vellu buat? Haha

HeatCkeers said...

ntah.. kawan2 die r tu kot.. hmmm...

zelo55 said...

zaman idris jusoh lagi ni...
sian kt sultan mizan...
stadium guna nama die...

Daulat Tuanku!

HeatCkeers said...

ye x puas ati kot.. haha... ngamok r tu.. hehe...

hafiz burn said...

teori kene langgar badak x de pon ^^

HeatCkeers said...

haa... yg tu xde.. sbb badak dah xde kat situ... haha.. :)