Custom Search

Tuesday, March 30, 2010

interview : Educational Trip to Beijing

30 March 2010

hidup aku skarang dah x tahu mane hujung, mane pangkal dah.....
aku kene start balik semue skali.... rancang dari mula......
yang aku tahu.. sem ni..... cgpa drop..... nak kate one drop pun x boleh....
sbb dah masuk 3 ,4 ,5 kali drop dah..... start metrik sampai skarang asek drop je.... ish3....
3.4 pemula mukadimah.... skarang... 3.0........ ish3...... malu r ngan kawan2......

hah, pasal interview.... hari ni, aku berpeluang pergi ke interview untuk lawatan sambil belajar...
tp, aku x rase nak pegi sgt la.. sbb kene bayar rm 500... huurrmmm.... byk tu.... hidup dalam keluarga seperti aku, duit tu cam sparuh gaji bulanan tu...... haha....

okep, semuenyer bermula apabila kakak aku yang sorang ni kate nak cari la org ntuk interview..
tp, die nak pilih 4 org je.... dan kitorg ni patut pegi la interview ramai2 skek... huhu...
tunjuk komitmen kot.... aku yang komited dan dgn penuh komitmen pun pergi la....
ingat ade la 5 org.... last2 tgk 4 org.... ahh sudahhh......

aku pun tgk org kat situ besor kecik, besor kecik je..... nak ckp camne ni....
xkan nak tarik diri last2 minit..... habis la duit bayar shortsem aku.... kene cari kerje la lepas ni..
hari ni pun aku dah penat dgn 2 projek lagi..... x siap2 lagi walau dah nak xm......
ape ler...... jangan tiru aksi itu.... x elok utk cgpa anda.... hehe...
dah xde mood dah nak bgembire sgt time tu... tgk org pun cam x smangat dah nak ckp2...

tp.... semuenyer berubah......
nama dipanggil......
sila masuk ke bilik mesyuarat......
hah.... habis den....... dalam time tu la.... hati aku.. dubdab2.... x tahu la sbb 2 org gadis kat tepi aku ke sbb 3 org interviewer kat dpn..... ahaha.....
die pun tanyer... ape tujuan awk nak g sane.....
aku pun jawab... nak tahu macam mane care diorg blajar semue..... yang best tu... tu jawapan org sbelah..... ahahhaha.....
hah.. die tanyer lagi..... kalau kite hadapi masalah kat sane.... ape yang kite kene buat....
aku kene direct ttg solat.... haha..... aku pun dah x ingat ape dah.... main sebut je khilaf yang aku penah dgr ttg jamak dan khasar..... dah... die tanyer... betul ke???
aku senyum2 je r... dah x terkate......

dalam tu aku main2 je..... xde r nak serius cam org2 lain.... huhu.... apo la ni....
dah campur debor2 lagi.... adesss..... kaget......
tu r... mungkin x dpt r tu.... tp, ade la pengalaman untuk di interview.... haha...
malu r.... dah r ckp ngarut je dlm tu...... ntah ape aku ckp ntah... semue cam spontan dah keluar...
tu la citernyer.... tu pengajaran jgk la buat aku... walaupun aku x minat nak g beijing... tp, malu jgk r x dpt jwb soalan dgn betul.... :)


pengajarannyer: sentiasalah bersedia sebelum anda dipanggil... x kira di dunia atau di akhirat kelak.. kat dunia mungkin kita boleh baiki.... tp, bila dah masuk kat akhirat.. amal yang kita byk dari dunia la yang menjadi hitungan...... kita berusaha.. Allah yang tentukannya.... sentiasalah berdoa memohon daripada Allah... semoga kita semua ditempatkan di syurga.... amin... :)

No comments: